Thursday, April 23, 2009

Npe dGn Aku???.....x phm ar Dgn Prasaan Sndiri..

Faham x?...

aku ni Manusia bese...memg x penh lari dr wt silap..
so, mestilah aku slalu wt silap..
tp aku x penh blaja dr kesilpn aku..
npe?


Faham x?..

npe aku slalu kna b'main dgn prasaan..
npe prasaan x nk tlg aku slesaikn mslh..
npe aku slalu klh pd prasaan sndiri..
atau tu hnyalah nafsu n bkn prasaan..

Faham x?..

aku seorg manusia yg b'nfsu...
aku slalu b'kwn dgn nfsu n nfsu x penh tingglkn aku...
aku akn slalu m'cari nafsu n bila adenya cinta nfsu x penh berenggang dgn ku..

Faham x?..

Cinta tu 1 prkataan yg berat...
Org yg x b'tggungjwb x bole memiliki cinta...
n aku rse aku slh sorg dr golongan tu..
knape aku x penh m'hrgai cinta?..
pdhl pd hakiktnya aku sedar akn kelalaianku...
namun aku tros hanyut d bawa prasaan, tenggelam dlm nafsu dan tros2an dselubungi kesilpn..

Faham x?...
aku x penh fhm walaupn aku memahami akn kefahamn t'sbot sbb ape yg aku fahami hanyalah sementara...
akula manusia yg paling naif n kejam yg penh aku jumpe dlm idop aku..
akula manusia yg slalu wat kesilpn tnpe jemu..
akula manusia yg x bhati perut n b'perikamanusiaan yg slalu menyakiti hati insan2 yg menyayangiku..


namun..

npe masih ade lg org yg menyayangi diriku..?
masih bnyk lg ruang utkku d samping mereka?..
n mereka masih menyimpn aku d hati mereka?..

ya allah.. berikanla aku jln yg lurus kerana aku sgt jaoh t'pesong dr lndsnmu..
aku hambamu yg hina kg keji memohon keampunan dan keredhaan drmu..
namun aku tetp b'syukur ats sgale nikmat2 yg x penh putus2 kau berikn padaku..alhamdulillah..
kau tmptknla mereka2 yg menyayangiku d tpmpt yg tinggi dsisimu ya allah..
krn mereka insan yg mulia yg sering aku tmptkn d tmpt istimewa dlm hatiku..
amin...kau yg maha mengetahui lg maha b'kuasa...

No comments:

Post a Comment