Monday, August 31, 2009

Merdekakah aku?...

haha....pelik sket entry kali ni...
em....still x tau cmne nk citer in appropriate manner....
td aku dpt msg dr mak aku...
tnye bile aku nk byr balik duit ayh aku yg aku gne wt byr yurn pengajian aku...
haha...tetibe time tu gk air mate aku jatuh x henti2...
bile aku kenang balik kish idop aku...




blnje tetap aku tiap2 bln RM300 - sewa uma (rm150)
- wmax (rm50)
- minyk keta ( rm40)
- api air, photostat assignment, brg2 dapur ( rm 60)
blnje mkn minum aku?...
aku x kuar jenjln ke release tensyen dgn kengkwn aku?
aku x shopping ke?...
bj rye,ksot rye,beg rye n sbgainye?....
satu apepn aku x de....

as a parent,
diorg juz bg aku rm50 tiap2 minggu n kengkdg x bg lgsg pn...
ok, lets assume klu diorg bg aku tiap minggu rm50...

total 200....blnje tetp rm300( x trmsok blnje utk diri aku)...
so, 200<300...

sbnrynye aku x kish pn klu diorg x bg aku 1 sen pn duit blnje coz skg ni abg aku da tanggong aku...tanggong aku 100%....spatotnya aku kawen je dgn laki aku skg ni..lg bgos....aku x kish pn klu aku x dpt ape yg aku nk coz aku da bese da cmni...mungkin diorg sush nk sare idop diorg... x pe aku x kish..eventhough ank pak rahim cume ade 2 ketul je...x pe aku x kisah....

yg aku kish n sedey n kesalkn sgt2, tggungjwb diorg as mak bpk....
mak aku....ade penah slalu msg2 n tanye khabar aku?...tnye plajrn aku cmne?...tnye ape yg aku da wat n ape yg da trjdk kt idop aku...ape yg die wt juz msg aku bile aku da lme sgt x balik.... memg aku sje je x nk balik uma slalu coz x de beza pn n aku pn da twr ati....
ayah aku?...haram x penah lgsg msg atau kol aku.....n memg x penh tau lgsg klu ank die skt nk mampos kat sini atau kna culik or rogol pn die x tau....

tp yg paling aku sgt sesalkn ialah diorg mghrpkn aku brjaya dlm plajrn dgn ape yg diorg bg.... diorg cm mghrpkn blsn ats sgale yg diorg da penh bg kt aku slameni..... ikutkn aku memg da twr ati sgt2 nk blaja klu cmni...tp abg aku x ptos2 nshtkn aku coz die tau aku ade impian n cita2 yg da lme aku idamkn.....

dulu aku blaja utk nk banggekn diorg....tp skg x lg, aku blaja utk diri aku sndiri....n jgn slhkn aku klu aku da brjaya sok aku cume bls budi dgn wang ringgit n bkn kaseh syg...!!!!.....

p/s : kejam ke ape yg aku da lakukan?...aku x mghrpkn apepn slain kaseh syg dr mak n ayh... ='(

1 comment:

  1. nadz...kite serupa..mengapa begini ye idup kite..?? hmmmm......dorg cm tau nk kite berjaya je..tp jarang tanya ape kite bt ape yg kite perlu...hmmmmmm...mengapa begini ekh....??

    ReplyDelete