Sunday, June 7, 2009

thinking..

kengkdg aku t'pkir...
cmne ye nk jdk seorg yg sempurna..
sempurna bg aku d sini bknla seorg yg ade sgale2nya coz memg x kn ade org yg sempurna pn kt dunia ni..
tp bg aku ckopla klu kiter idop gembira dgn ape yg kiter ade d smping org2 yg menyayangi diri kiter..

kengkdg tu aku mrh sgt dgn ketidakadilan dunia yg dcipta brdsrkn permainan manusia..
tp kengkdg aku t'pkir balik ape hikmah2 yg berlaku dsebaliknya..
aku geram sgt npe t'ciptanya wang ringgit klu ianya hnye akn memechbelahkn manusia..
m'bhgikn kiter d antre kaya n miskin...aku benci perkataan 'kaya' n aku x ske dgn ayt 'miskin'...

aku pkir aku da ckop pndai mse aku zmn skola dulu...jdk tokoh skola n slalu dpt no.1 keseluruhan..
tp bile aku melangkh ke alam universiti sumenya b'tukr...bru aku tau langit itu tinggi atau rndah..
blom lg melngkh ke alam pekerjaan, alm perkhwinan dan yg paling menakutkn alam kubur dan tibanya d pdg masyar...masyaallah...
bru aku prasan rpenya diri aku ni da t'lalu jaoh t'pesong dr lndasnNYA...
bolekah aku b'pth balik?..tiap kali aku nk m'ghdpNYA aku rse malu sgt...
malu sgt krne aku akn melakukn srhnnya hnye bile aku dlm kesushn..
dlm kesedihn...malunya aku disisinya...hinanya aku utk b'jumpanya..

kdg aku t'pkir ape mksod sbnr kwn...?..
utk mndgr rntihn aku ketika duka?..
utk b'sme aku time seng..
atau utk menemani aku ketika aku keseorgn...
kdg aku rse lbey bek aku ade lwn dr ade kwn..ntahla..
persepsi aku t'hdp mksod kwn tu len sgt dr org len..aku tau..
tp apekn daya ini adlh mainan dunia...kwn pn kiter da x bole prcye lg da skg...

aku nk sgt jdk seperti org len...yg sntiase bhgie..idop seng tnpe pkir mslh duit atau mslh len..
aku rse aku x ckop kuat utk dtimpa b'bgai2 dugaan n mslh b'talu2...namun aku rse mungkin ade hikmah dsebliknya...coz ade org penh bgtau aku...lg bnyk dugaan yg dberikn seseorg tu menandakan allah lbey menyayanginya...aku harus muhasabah diri aku balik...aku harus mulakan dr bwh......wlaupn aku x mampu utk jdk seorg yg sgt beriman, tp aku akn cbe mnjdk lbey baek...insyaallah...

p/s : klu dulu bile aku tensyen aku slalu wt bnda yg bukn2....skg aku akn cbe utk mendekatiNYA slalu...aku akn cbe wlaupn sedikit...

No comments:

Post a Comment